چگونه بهترین رژیم لاغری را تشخیص دهیم؟
نوشته شده توسط : شکری

این روزها دغدغه تناسب اندام یک چالش همگانی است، رژیم های غذایی، دمنوش‌های گیاهی، قرص‌ها و داروهای لاغری و … از جمله مواردی است که بسیاری افراد برای داشتن اندام متناسب از آن استفاده می کنند، در این مقاله به بررسی رژیم لاغری و نکات مربوط به آن می‌پردازیم.

رژیم لاغری سریع

امروزه، رژیم لاغری سریع زیادی هستند که بعضی هم می‌توانند در کوتاه‌مدت مؤثر باشند، زیرا با کاهش دریافت کالری وزن کم می‌شود مثلاً رژیم‌هایی که یکسری مواد غذایی را حذف می‌کنند، اما معمولاً اینها از نظر تغذیه ناکافی هستند.

اغلب این رژیم‌های لاغری سریع، غذاها یا گروه‌های غذایی خاص مانند کربوهیدرات‌ها را ممنوع می‌کنند و نوید نتایج معجزه‌آسا را می‌دهند. یا ممکن است مکمل‌های چربی‌سوزی یا مکمل‌های دیگر را تبلیغ کنند. اما عمده این رژیم‌های غذایی مد روز با توصیه‌های متخصصان بهداشتی معتبر در تناقض هستند.

تحقیقات نشان می‌دهد که هرچه رژیم غذایی غیرعلمی‌تر باشد، به علت عوارض جانبی احتمال رها کردنشان نیز بیشتر خواهد بود.

رژیم لاغری 7 روزه

يکي از متداول‌ترين برنامه هاي غذايي افرادي که دوست دارند وزن کم کنند رژیم لاغری 7 روزه است که يکي از بهترين برنامه‌هاي غذايي است که مي‌توانيد از منابع مختلف پيدا کنيد زيرا سريع‌ترين و طبيعي‌ترين راه براي کم کردن وزن را بدون مصرف مکمل‌هاي غذايي يا قرص‌هاي لاغري به شما پيشنهاد مي‌دهد. جنرال موتورز يکي از کمپاني‌هاي بزرگ توليدکننده ماشين است که يک برنامه‌غذايي به نام رژيم‌غذايي جنرال موتورز يا رژيم‌غذايي GM ارائه کرده است که کمپاني‌هاي بسيار و موسسات آموزشي بسياري آن را دنبال مي‌کنند زيرا اين برنامه‌غذايي به ارتقاء سلامت کسانيکه در شرکت‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و صنايع ديگر فعاليت دارند کمک مي‌کند. اين برنامه‌غذايي براي همه گروه‌هاي سني مناسب شناخته شده و حتي گفته شده که خيلي افراد توانسته‌اند با اين رژيم در يک هفته تا ? کيلو از وزن خود را پايين بياورند.

بیش تر بخوانید: رژیم لاغری سه ماهه

رژیم لاغری 3 روزه

رژیم لاغری 3 روزه یکی از متداول ترین روش های تناسب اندام و کاهش وزن است. در این مقاله سعی شده است یک رژیم لاغری 3 روزه موثر و کار آمد معرفی شود. هر روزه رژیم ها و برنامه های غذایی مختلفی ترویج می یابد بر فرض مثال رژیم کانادایی، رژیم سوپ کلم، رژیم سواحل جنوب و ... .

در سال 1985 این رژیم به دلیل کاهش وزن سریعتر و کاهش کلسترول به سرعت در سراسر جهان فراگیر شد. عملکرد این رژیم به گونه ای است که 3 روز از دستور غذایی این رژیم تبعیت کرده و در 4 روز دیگر هفته رژیم غذایی معمول خود را ادامه می دهید. به افرادی که از این رژیم تبعیت می کنند با اطمینان کامل تضمین می شود که حدود 4.5 کیلو گرم کاهش وزن طی این سه روز خواهند داشت در واقع بیشتر این کاهش وزن به علت از دست دادن اب بدن است نه سوختن چربی های نامطلوب بدن.

رژیم لاغری شکم

برای لاغری شکم چه بخوریم؟ شاید شما هم درباره‌ی غذاهایی که نه تنها موجب کاهش وزن بلکه باعث از بین رفتن چربی‌های شکمی می‌شوند، شنیده باشید. ممکن است شما از آن دسته‌ افرادی باشید که اکنون هم غذاهای این چنینی مانند ماهی سالمون، سبزیجات، آووکادو، لبنیات و خشکبار را برای لاغری شکم و پهلو و داشتن شکمی تخت در رژیم لاغری شکم خود قرار داده باشید. بر اساس آخرین پژوهش‌ها، چندین خوراکی جدیدِ «شکم‌کوچک‌کن» به این فهرست اضافه شده است. این غذاها میل شما به کربوهیدرات و انواع دسرها را برطرف و حس چشایی‌تان را تقویت می‌کنند. در ادامه این مقاله با هم لیست خوراکی‌ایی که برای رژیم لاغری شکم مفید هستند را بررسی می‌کنیم و می‌بینیم که بهتر است برای لاغری شکم چه بخوریم؟

منبع: فیت بادی کلینیک





:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: